Czyli jak w ciągu miesiąca być sprytnym (SMART) i zostać Super Sprzedawcą.
W tym artykule opiszemy doświadczenia z 3 miesięcy wprowadzenia na Allegro nowego użytkownika z branży kawowej.
Około 70% wiedzy związanej ze skutecznym wejściem na Allegro pozyskaliśmy dzięki AI (głównie do CHAT GPT oraz Bard od Google), a tylko 30% z rozmów z właścicielami firm które sprzedają na Allegro nawet od kilkunastu lat.
Oto nasze TOP 7 podjętych działań:
1) Zacznij od zdobycia tytułu „Allegro SMART” czyli korzyści dla nowo sprzedających na Allegro.
Allegro Smart to program oferujący nie tylko korzyści dla kupujących, ale również doskonałą szansę dla sprzedających na wyróżnienie się i zwiększenie sprzedaży. Przystąpienie do programu umożliwia przyciągnięcie większej liczby klientów oraz budowanie lojalności.
Kupujący z abonamentem Allegro Smart zyskują darmową dostawę i zwroty, co przyciąga użytkowników korzystających z filtrów ofert. Dla sprzedawców to szansa na zwiększenie zamówień.
Uwaga – Przystąpienie do programu Allegro SMART nie wymaga spełnienia warunków, takich jak pozytywne opinie, status Super Sprzedawcy czy wysoki wskaźnik poleceń.
Wystarczy, że po zarejestrowaniu konta przejdziesz kurs online na platformie Allegro.
2) Po zakończeniu szkolenia z punktu pierwszego uzyskasz GRATIS do wydania 500 zł na reklamy Allegro Ads.
WAŻNE – Nie dotykaj tych środków jeśli nie wykonasz kolejnego punktu.
Temat Allegro Ads będziemy rozwijali w kolejnym wpisie, ponieważ jest to temat rzeka.
Jeśli masz pilną potrzebę zareklamowania się teraz, skorzystaj z naszego doświadczenia, mamy tytuł Allegro Ads Partner i pomożemy na zasadzie odpłatnej konsultacji Twojego konta Allegro.
3) Stwórz atrakcyjne oferty.
Główne parametry które wpływają na „klikalność” ofert na Allegro to:
a) Opcja Allegro SMART – którą już masz jako sprzedawca dzięki szkoleniu 🙂
b) Skonfiguruj odpowiednio konto w Panelu Sprzedawcy, począwszy od twojej nazwy na Allegro (warto wybrać prosty i łatwy Alias), przez ustawienia logotypów, banerów i innych kilkudziesięciu ustawieniach (polecam szkolenie Sprzedawcy na Allegro),
c) Dobra miniaturka oferty – sprawdź jak twoje pierwsze zdjęcie produktowe będzie wyglądało w miniaturze i porównaj się z najlepszą konkurencją.
Jest to jeden z najważniejszych czynników wpływających na zakup,
d) Atrakcyjne zdjęcia produktów które później zostaną użyte w opisie,
e) Ciekawy opis oferty, pisany językiem korzyści produktów oraz zawierający słowa kluczowe. Ja korzystałem w dużej mierze z Chat GPT i wtyczki do niego AIPRM która odpowiednio dobiera słowa kluczowe.
f) Tytuły ofert – zawierające słowa kluczowe ale również dobrze wyglądające (dobrze „klikalne),
g) Ustaw różne opcje wysyłki – konieczne do uzyskania SMARTa,
h) Stwórz bazę produktów z unikalnymi atrybutami, np., marka, model, kolor, pojemność. Dzięki temu Twoje oferty będą pokazywały się w wielu wariantach- tzw. „Wielowariantowość” na Allegro,
i) Własne kody EAN – najlepiej jeśli jesteś producentem i wtedy możesz zarejestrować produkt w systemie europejskim (oddzielny wpis), wówczas nie konkurujesz na tzw. „Czerwonym Oceanie” (czy raczej pomarańczowym – Allegro), nie dodajesz swoich produktów do ogromnej konkurencji. Dzięki temu masz większe pole do promowania swoich produktów,
j) Atrakcyjna cena – ale UWAGA, nie zdejmuj spodni do kolan – nie tędy droga – musisz być atrakcyjny ale konkuruj również na innych polach poza ceną,
k) Promuj część ofert w kategoriach – bez promocji nie sprzedaż zbyt wiele,
l) Promuj oferty w Allegro Ads – zarówno w Allegro jak i poza (promowanie ofert na Allegro to również temat rzeka, który opiszemy w kolejnych wpisach),
ł) Oceny/Opinie – pracuj nad jakością Twojej sprzedaży, począwszy od samego pakowania (my używaliśmy gratisów do zakupów), przez świetną jakość produktów (u nas pachnąca kawa świeżo palona), po znakomity kontakt z Klientem (szybka informacja o wysyłce),
m) BARDZO SZYBKA WYSYŁKA – to również jeden z głównych parametrów który będzie wpływał na ranking i Allegro ustawi Cię w odpowiedniej kolejności wyświetlania, w zależności o tego jak szybko przekazujesz paczki kurierowi.
Sklep na Allegro firmy o którym mowa w tekście: https://allegro.pl/uzytkownik/Gusto-Cafe_pl
3) Skorzystaj z platformy do automatyzacji sprzedaży.
System do automatyzacji umożliwi integrację sprzedaży na Allegro Twoim sklepie internetowym, magazynem zewnętrznym, kurierami, księgowością, kontaktem z Klientem (głównie maile) automatyzując procesy i obsługę zamówień – w wielu przypadkach skraca to prace magazynu i osób zajmujących się sprzedażą nawet PIĘCIOKROTNIE.
Przy tym konkretnie wdrożeniu korzystaliśmy z platformy BaseLinker ale ze względu na wysokie opłaty tej firmy, wkrótce będziemy polecali innego dostawcę integrującą i automatyzującą wszystkie usług sprzedażowo-magazynowe,
Bez automatyzacji nie dasz radę szybko skalować sprzedaży – to bardzo ważny klocek w układance Allegro!
4) Buduj społeczność poza Allegro
Jeśli masz taką możliwość kieruj swoich dotychczasowych lub nowych Klientów na Allegro.
Znajomym możesz zaproponować na przykład gratisy do każdego zakupu. Pisz na forach internetowych o swoich wyjątkowych produktach ale dzieląc się wiedzą fachową, bez „wciskania kitu” sprzedażowego…
Umieszczaj linki do swojego sklepu na Allegro, na przykład z bloga, ze strony o projekcie. My umieściliśmy przekierowania zarówno z bloga Kawa-Warszawa.pl jak i SuperPower.coffee
Możesz również zarejestrować domenę którą przekierujesz do swoich aukcji. Zrobiliśmy tak z domeną http://KrzysztofBarista.pl oraz przez ponad rok pozycjonowaliśmy sam hashtag: #KrzysztofBarista który trafia do stron nas interesujących.
5) Słuchaj opinii Klientów
Przede wszystkim pierwszych Klientów – jeśli są to Twoi znajomi, a tak to powinno działać, że cały proces sprzedaży przetrenujesz na rodzinie i znajomych, wtedy pytaj śmiało o opinię, również zachęcając do szczerości.
Tylko tak możemy ulepszać nasze działania – TYLKO ZADOWOLENI KLIENCI ZOSTAWIĄ NAM „POZYTYWA”
6) Skorzystaj z magazynu zewnętrznego
W miarę możliwość dostarcz swoje produkty do wyspecjalizowanej firmy typu Fullfiment.
Dzięki temu polepszysz czas wysyłki – jeden z kluczowych wskaźników sprzedaży.
OK, to kosztuje ale lepiej nie popełniać błędów na samym początku.
Uwierz mi, lepiej zdać się na profesjonalistów, ponieważ Twoje błędy mogą Cię kosztować dużo więcej 😉
7) Dawaj gratisy
W naszym przypadku, do pierwszych zamówień dodawaliśmy próbki kaw, a do dnia dzisiejszego dodajemy długopisy z nadrukiem.
Dodatkowo na ulotce umieściliśmy informacje o gratisie do kolejnego zamówienia oraz na drugiej stronie odręcznie napisane podziękowanie.
Jeśli tylko włożysz w ciągu pierwszego miesiąca Twoje serce, gwarantuję, iż Allegro odwdzięczy Ci się tytułem:
„SUPER SPRZEDAWCA”, czego Ci życzę ze swojego serca!
Pozdrawiam,
Krzysztof Piotr Wacławek
P.S.
Jeśli chcesz skorzystać z mojego doświadczenia na Allegro oraz z AI, zapraszam do kontaktu poniżej.
Sprawdź dostępne terminy spotkań Online<
Miesiąc obsługi Twojej kampanii na Allegro Ads GRATIS
Zamów Audyt Twojego sklepu na Allegro
przeprowadzony przez Partnera Allegro Ads